Diferencia entre revisiones de «Andres Bonifacio»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m minor corrections
Línea 2:
{{Stub}}
 
Si '''Andres Bonifacio y Castro''' (30 de noviembre de [[1863]] – 10 de mayo de [[1897]]) ya esamo un lider del revolucion na [[Filipinas]] contra del [[España|español]] colonial gobierno, que ya es el primero revolucion na Asia contra un europeo colonial gobierno. En 1892, ya fundi<!--What is the equivalent of the Spanish reflexive in Chabacano?--> el secreto revolucionario sociedad ''el [[Katipunan]]'', que maga adelante, ya convirti encomo el base del revolucionario ejercito del maga filipino.
 
NacidoYa nanaci con un pobre familia del Manila en 1863, si Bonifacio ya esamo uno del maga lider del Katipunan. ElMuy radical el su postura ya es muy radical, y yaele esamo partidario del armada acción contra el maga español. Ya inflama el indígena masa y ya incita el su maga seguidor na que el inicia un rebelión contra del maga «kastila». Cuando si [[José Rizal]] ya crea el [[Liga Filipina]], en 1892, si Bonifacio ya esamo uno del maga poco integrant que no ya acepta el pacífica vision de Rizal.
 
NaSi Bonifacio yaay apoda el titulo de “Supremo” del Katipunan, y más adelante, ele ya logra establece un revolucionario gobierno (''Pamahalaang Mapaghimagsik'').
 
El 23 de agosto de 1896 yaay sucede “elel Grito“Grito de Balintawak”, un reunion del maga miembro del Katipunan na Balintawak donde que ellos ya adopta el decisión de levanta en armas al grito de “¡Viva Filipinas!” “¡Viva el Katipunan!”. El día 25 de agosto yaay ocurri el maga primero armado conflicto. Cuando el maga revolucionario ya efectua un elección para el naciente republica na [[Tejeros (Cavite)|Tejeros]], si Aguinaldo ya esay electo como Presidente, mientras si Bonifacio como Director del Interior. Si Bonifacio y el su faccion del maga “Magdiwang” ya enfrenta contra el otro facción, el maga “Magdalos”, dirigido por [[Emilio Aguinaldo]] cuando el maga Magdalos ya lanza un campaña de desprestigio contra Bonifacio, que ya esta consideraconsiderado no apto para el cargo. Si Bonifacio ya respondi en vía del desafia con el legalidad del eleccion y del rechaza con el maga resultado del mismo. Ya estalla un escaramuza, donde que si Procopio (el hermano de Andres) resultoamo resulta herido. Luego, si Bonifacio y el su maga seguidor ya fuga del sitio, pero si Bonifacio y el su hermano yaay es capturadocaptura. Ellos ya estaay someti, junto con el su hermano, na un juicio delante del Concilio de Guerra, donde ellos ya esay halladohalla maga culpable de sedicion y traición y condenado a muerte. Ellos ya esay ejecutadoejecuta, bajo un administrativo orden, por el maga fuerza de Aguinaldo el día 10 de mayo, 1897, en el bosque del monte Buntis de Cavite.
 
[[Category:Filipinas]]