Norberto Romuáldez

filipino escritor, abogado y político


Norberto Romuáldez y López (1875 - 1941) (Mas conocido como Norberto Romuáldez, Sr. para diferenciá con ele con su hijo quien tiene igual nombre) es un Filipino autor y escritor, politico, jurista y un caballero de estado. Ele el primer Romuáldez ya queda popular na entero nacion del Filipinas. Ele el tio di Imelda Marcos, el hija di su hermano menor Vicente Orestes.

Si Romuáldez ya queda grande na Leyte y su fama como un escritor ya conoce primero na lenguaje Waray-Waray. Di su primer Waray zarzuela amo el An Pagtabang ni San Miguel (El Ayuda de San Miguel).

Del año 1908, Si Romuáldez ya escribi con el gramatico Bisaya y Maga Apuntos na Retorico y Poetico na Bisaya y Dialectologio de Filipino, un libro de gramatico acerca del lenguage Waray-Waray. Na siguente año (1909) ya crea ele con el Sanghiran san Binisaya ha Samar ug Leyte (Academia del Lenguaje Bisaya de Samar y Leyte) con el proposito de promocion y intelectualizacion del lenguaje Waray-Waray. Si Romuáldez sabe tamén maga otro lenguaje como Español, Ingles y Cebuano.

Si Romuáldez ya sirvi como un justicia del Corte Suprema del Filipinas durante del tiempo Americano. Ele un miembro tambien del 1934-1935 Convencion Constitutional que ya resulta con el 1935 Constitucion del Estado Libre Asociado del Filipinas con El Estados Unidos.

Si Romuáldez ya muri del año 1941 por causa de un enfermedad no hay puede sabe.