Abrir menú principal

Geografía

El Geografía es el ciencia que estudia el superficie terrestre, definida ésta como el espacio entre el capa superior na troposfera y el suelo. A este espacio se le denomina con el nombre na espacio geográfico, lo que lo diferencia na espacio geométrico, na espacio astronómico, na espacio cibernético u otros tipos de espacios.

El superficie terrestre no ay homogénea y varía de un lugar a otro debido na dinámica interrelacionada de los distintos factores geográficos entre sí y junto a otros factores. A el manifestación local producto de esta dinámica se conoce con el nombre de paisaje, el cual es en Geografía un fenómeno de especial interés llegándose a considerar por muchos como el objeto na estudio na el Geografía (Otto Schluter, Siegfried Passarge, Leo Wribel, Jean Brunes, Carl Sauer, entre otros)

El paisaje está compuesto tanto por factores bióticos como abióticos, na los cuales se consideran propiamente geográficos, los factores abióticos de origen exógeno: el relieve, el suelo, el clima y los cuerpos de agua. Cada uno de estos factores representa el objeto na estudio na distintas ramas geográficas, estas ramas son:

  • Climatología; dedicada al estudio na clima
  • Geomorfología, cuyo objeto de estudio es el relieve
  • Hidrografía; preocupada na estudio na los cuerpos na agua líquidos tanto continentales como marítimos
  • Glaciología; a diferencia na Hidrografía, esta rama na Geografía se preocupa na los cuerpos na agua en estado sólido.
  • Pedología; rama geográfica que se preocupa na estudio del suelo
  • Geografía litoral; rama na caracter regional que estudia el geografía na las zonas litorales en su conjuntos, entendida como el punto de encuentro na tres factores geográficos: el relieve, el clima y el océano.

Pero a el Geografía no sólo le interesa el estudio del paisaje actual, sino también el paisaje de épocas anteriores. Al estudio de la geografía del pasado se le denomina Paleogeografía.

A el Geografía también le interesa el representación matemática na superficie terrestre a través na mapas, proyecciones o sistemas na información geográfica. Al estudio na representación matemática na la superficie terrestre se le conoce con el nombre de Geografía Matemática.